Monday, June 05, 2006

Montevideo

Sóc a Montevideu! Tradueixo el que he escrit a la Gabriela, que és el que he fet/vist fins ara.

Acabo d'enviar a l'Estel, la noia de producció de P.A.U. Education, els documents que havia de traduir avui. Ha estat bé, els he fet tranquil·lament, amb cafès entremig. Però no he tingut temps de veure res. Només les places Independencia i Constitución, i el carrer Sarandí, per a vianants, que les uneix; i, una mica, l'avinguda 18 de Julio. De lluny, he vist el mar, o el riu (de la Plata), però no m'hi acostaré fins demà. Ah!, i he dinat en un bar molt "charmoso", de només quatre o cinc taules, un lloc on fan menjars i venen mobles antics, just davant del museu Torres García, el més important d'aquí.

El que m'ha deixat molt impressionat ha estat el quarto de l'hotel. Antic. Sabeu el lavabo del pis de la Pedrera? El meu és igual, amb una banyera independent, de peu; el sostre, molt alt, enguixat, blanc; rajoletes a terra; accessoris com a la Pedrera. El terra de l'habitació és de parquet bastant fosc, la capçalera del llit i les tauletes de nit de fusta encara més fosca (les tauletes, amb vidre a sobre). I hi ha una butaca d'aquelles de pell amb botons. Sostre molt alt, finestra amb finestrons blancs. I un gran armari de fusta d'aquells amb mirall al mig i calaixeres a baix. No m'agraden les coses antigues, però aquest ambient m'ha agradat molt. Potser em recorda alguna habitació de casa la meva àvia a Sant Sadurní, tot i que ahir vaig pensar més en el meu pediatra, que tenia el consultori i vivia en un pis antic de la Travessera de Gràcia.

He vist poques coses, però em continua semblant que aquesta ciutat m'agradarà...

El que vaig pensar només arribar, anant amb taxi al centre a la una i mitja de la nit, és que aquí la gent viu millor que al Brasil, perquè vaig veure cases de gent rica amb tanques baixes, i porteries i primers pisos sense reixes.

He comprat un diari d'aquí que no m'ha agradat (el del kiosc m'ha enganyat), i després el Clarín, de Buenos Aires, però només he tingut temps de llegir els esports.

No comments: